1920
- Marsz na fortepian
1924
- Temat z wariacjami na fortepian
- Cztery preludia na fortepian
- I. Moderato, II. Allegro, III. Andantino, IV. Preludium
1927
- Pieśń na skrzypce i fortepian
- Preludium i fuga na fortepian
- Preludium nr 2 na fortepian
- Trzy fugi na fortepian
- Chciałbym na głos i fortepian
1928
- Podwójna fuga na kwartet smyczkowy
- Preludium na fortepian
- Kyrie eleison. Fuga na chór a cappella
1929
- Sinfonietta na orkiestrę smyczkową
- I. Adagio – Molto allegro – Adagio, II. Fuga podwójna. Molto allegro
- Różowe w polu powoje na sopran i fortepian do słów nieznanego autora
- I Sonata na skrzypce i fortepian
- I. Allegro, II. Moderato, III. Adagio sostenuto, IV. Presto
- Allegro na fortepian
1930
- Kwartet smyczkowy
- Allegro moderato, II. Molto adagio, III. Fuga. Allegro molto moderato
- Pięć utworów na kwartet fletowy
- I. Allegro ritmico, II. Adagio, III. Giocoso, IV. Andantino malincolico, V. Allegro
- Oj Matulu na sopran i fortepian do słów Celiny Danglówny
- Sonata fortepianowa
- I. Moderato e maestoso, II. Adagio, III. Fuga podwójna. Allegro ben moderato
1931
- II Kwartet smyczkowy (zniszczony przez kompozytorkę)
- Poemat na skrzypce i fortepian
- Suita na orkiestrę
- I. Sinfonia. Molto adagio, II. Danse antique. Tempo di menuetto, III. Quasi air. Andante, IV. Danse moderne. Allegro, V. Passacaglia. Andante
1932
- Toccata na fortepian
- Trzy karykatury na orkiestrę
- I. Mr. J. J. Vivace [Józef Jarzębski], II. Mr. G. F. Moderato maestoso [Grzegorz Fitelberg], III. Mr. K. S. Allegro [Kazimierz Sikorski]
- Trois pièces caractéristiques (Trzy utwory charakterystyczne) na fortepian
- I. Allegretto, II. Moderato, III. Vivace
- Witraż na skrzypce i fortepian
- Kaprys (nr 1) na skrzypce i fortepian
- Kaprys (nr 2) na skrzypce i fortepian
- Kwintet na flet, obój, klarnet, fagot i róg
- I. Allegro, II. Air: Andante, III. Allegretto, IV. Vivo
- De profundis clamavi ad Te, Domine. Psalm CXXX na głosy solowe, chór i orkiestrę
1933
- Sonatina na fortepian
- I. Allegro ma non troppo, II. Andante, III. Vivace
- Karol Szymanowski, Harnasie – transkrypcja na 2 fortepiany (wyciąg)
1934
- Scherzo na fortepian
- Partita na skrzypce i fortepian
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivo
- Suita dziecięca na fortepian
- I. Prelude, II. Marsz, III. Walc, IV. Kołysanka, V. Burleska, VI. Minuet, VII. Gavotte, VIII. Scherzino
- Andante i Allegro na skrzypce i fortepian
- Pieśń litewska na skrzypce i fortepian
- Wariacje na temat ludowej pieśni litewskiej na skrzypce z fortepianem
- Róże na głos i fortepian do słów z poezji arabskiej w przekładzie Leopolda Staffa
1935
- Trzy groteski na fortepian
- I. Molto allegro, II. Allegro ma non troppo, III. Vivo
- Partita na skrzypce solo (nowa wersja: 1939)
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivo
- Sinfonietta na orkiestrę smyczkową
- I. Allegro, II. Andane, III. Vivace
- Trio na obój, skrzypce i wiolonczelę
- I. Adagio – Molto allegro, II. Andante, III. Vivo
1936
- Sonata na obój i fortepian
- I. Allegro ma non troppo, II. Tempo di valse, III. Vivace
- Andante i Allegro na skrzypce i fortepian
- Mów do mnie, o miły na głos i fortepian do słów Rabindranatha Tagore w przekładzie Jana Kasprowicza
1937
- I Koncert skrzypcowy
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivace
1938
- Symfonia
- I. Allegro energico, II. Andante, III. Scherzo, IV. Molto allegro
- I Kwartet smyczkowy
- I. Moderato – Più mosso, II. Tema con variazioni. Andante tranquillo, III. Vivo
- Trzy pieśni arabskie na tenor i orkiestrę do słów z poezji arabskiej w przekładzie Leopolda Staffa
- Mamidło, Inna, Samotność
- Trzy pieśni arabskie na sopran i fortepian do słów z poezji arabskiej w przekładzie Leopolda Staffa
- Mamidło, Inna, Samotność
1941
- I Sonata na skrzypce solo
- I. Allegro, II. Adagio, III. bez oznaczenia, IV. Variazioni
- Trzy preludia na fortepian
- I. Allegro moderato, II. Allegro, III. Allegretto
1942
- Sonata fortepianowa
- I. Allegro, II. Largo, III. Molto allegro
1943
- II Kwartet smyczkowy
- I. Allegro ma non troppo, II. Andante, III. Allegro
- Suita na dwoje skrzypiec
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivo, IV. Tempo di menuetto, V. Allegro, VI. Andante: Fughetta, VII. Allegro
- Uwertura na orkiestrę
1945
- II Koncert skrzypcowy
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivo
- Sonata da camera na skrzypce i fortepian
- I. Largo, II. Allegro, III. Tempo di minuetto, IV. Andante sostenuto, V. Gigue: Molto allegro
- Łatwe duety na tematy ludowe na dwoje skrzypiec
- I. Prelude. Żwawo, II. Krakowiak. Niezbyt szybko, III Nocturne. Niezbyt wolno, IV. Krakowiak Szybko, V. Piosenka. Niezbyt wolno, VI. Marsz groteskowy. Wesoło, VII. Kujawiak. Wolno i szeroko
- Concertino na skrzypce i fortepian
- I. Allegro moderato, II. Romance: Andante, III. Finale: Vivace
- Suita „Pod strzechą” na mały zespół orkiestrowy
- I. Gawęda. Allegro, II. Krakowiak, III. Piosenka. Andante, IV. Kujawiak. Largo
- I Symfonia
- I. Allegro moderato, II. Andante, III. Scherzo. Vivo, IV. Finale. Allegro
- Legenda na skrzypce i fortepian
- Scherzo na skrzypce solo
- Farfarello, Róża – muzyka teatralna
- O Janku co psom szył buty – muzyka teatralna
1946
- Andante sostenuto na wiolonczelę i organy
- II Sonata skrzypcowa
- I. Allegro, II. Andante, III. Scherzo: Vivace, IV. Finale: Allegro molto
- Kaprys (nr 3) na skrzypce i fortepian
- Łatwe utwory na skrzypce i fortepian (zeszyt 1)
- I. Preludium: Allegro moderato, II. Melodia: Moderato, III. Marsz: Allegro moderato, IV. Kołysanka: Andante, V. Scherzino: Allegretto
- Symfonia na orkiestrę smyczkową
- I. Allegro ma non troppo, II. Adagio, III. Allegretto, IV. Temat z wariacjami
- Suita „Ze starej muzyki” na mały zespół (według muzyki Tartiniego, Lully’ego, Leclaire’a, Rameau i Varaciniego)
1947
- Suita na orkiestrę kameralną
- I. Groteska, II. Piosenka, III. Gawot, IV. Marsz
- Oto jest noc na głos i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego
- Rozstanie na głos i fortepian do słów Rabindranatha Tagore w przekładzie Jana Kasprowicza
- III Kwartet smyczkowy
- I. Allegro ma non troppo, II. Andante, III. Vivo
- Introdukcja i capriccio na orkiestrę
- Trio na obój, klarnet i fagot
- Karol Szymanowski, Preludium h-moll – transkrypcja na skrzypce i fortepian
- Capriccio według 24 Kaprysu Paganiniego na skrzypce i fortepian
1948
- III Koncert skrzypcowy
- I. Allegro molto moderato, II. Andante, III. Vivo
- III Sonata na skrzypce
- I. Allegro moderato, II. Adagio, III. Scherzo. Vivo, IV. Finale. Andante
- Kantata Olimpijska na chór mieszany i orkiestrę do słów Pindara w przekładzie J. Wernikowskiego
- Koncert na orkiestrę smyczkową
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivo
- Taniec polski na skrzypce i fortepian
- Łatwe utwory na klarnet i fortepian
- I. Vivo, II. Andante, III. Allegro non troppo, IV. Andante, V. Vivo
- Szkice ludowe na orkiestrę
- Smuga cienia na głos i fortepian do słów Władysława Broniewskiego
1949
- Kaprys polski na skrzypce solo [opracowania na skrzypce i orkiestre, na klarnet i fortepian, na altówkę, na wiolonczelę]
- Koncert fortepianowy
- I. Allegro moderato, II. Andante, III. Allegro
- Melodia na skrzypce i fortepian
- Rapsodia polska na skrzypce i orkiestrę
- Kwartet na czworo skrzypiec
- I. Allegretto – Allegro giocoso, II. Andante tranquillo, III. Molto allegro
- Łatwe utwory na skrzypce i fortepian (zeszyt 2)
- I. Etiuda: Allegro, II Kołysanka: Andantino, III. Groteska: Allegro (tempo de marcia), IV. Wspomnienie: Allegretto, V. Capriccio: Allegro ma non troppo
- Krakowiak koncertowy na fortepian
- Etiuda na fortepian
- I Sonata na fortepian
- I. Moderato, II Andante sostenuto, III. Scherzo: Molto allegro, IV. Finale: Molto allegro
- Taniec polski na skrzypce i orkiestrę
- Oberek nr 1 na skrzypce i orkiestrę
- Groteska na orkiestrę
- Konrad Wallenrod – muzyka teatralna
1950
- Taniec antyczny na skrzypce i fortepian
- Serenada na orkiestrę
- IV Sonata na skrzypce solo
- I. Moderato, II. Andante ma non troppo, III. Scherzo. Molto vivo, IV. Finale. Con passione
- Suita tańców polskich na orkiestrę
- I. Vivo, II. Andante, III. Allegretto, IV. Oberek
- Edvard Grieg, Nokturn C-dur – transkrypcja na skrzypce i fortepian
1951
- IV Kwartet smyczkowy
- I. Andante – Allegro molto, II. Andante, III. Allegro giocoso
- II Symfonia
- I. Con passione, II. Lento, III. Scherzo. Vivo, IV. Finale. Allegro moderato
- Mazur na orkiestrę
- IV Koncert skrzypcowy
- I. Allegro non troppo, II. Andante tranquillo, III Vivace
- Taniec mazowiecki na skrzypce i fortepian, na wiolonczelę i fortepian, na wiolonczelę i orkiestrę
I Koncert wiolonczelowy
I. Allegro non troppo, II. Andante tranquillo, III. Finale: Allegro giocoso
- V Sonata skrzypcowa
- I. Moderato, II. Nocturne: Andante dolcissimo, III. Finale: Allegro inquietamente
- Nokturn na skrzypce i orkiestrę (opracowanie II części V Sonaty skrzypcowej)
1952
- I Kwintet fortepianowy
- I. Moderato molto espressivo, II. Presto, III. Grave, IV. Con passione
- Kołysanka na skrzypce i fortepian
- Oberek (nr 2) na skrzypce i fortepian
- Kaprys (nr 2) na skrzypce solo
- Taniec słowiański na skrzypce i fortepian
- Dwie etiudy na fortepian
- I. Etiuda, II Etiuda tercjowa
- III Symfonia
- I. Drammatico, II. Andante, III. Vivace, IV. Finale: Moderato
1953
- IV Symfonia
- I. Appassionato–Allegro inquieto, II. Adagio, III. Scherzo: Vivace, IV. Adagio mesto-Allegro furioso
- II Sonata fortepianowa
- I. Maestoso, II. Largo, III. Toccata: Vivo
- Rondino na fortepian
- Z chłopa król – balet w trzech obrazach do libretta Artura Marii Swinarskiego według komedii Piotra Baryki
- Suita z muzyki do baletu Z chłopa król na orkiestrę
- I. Kujawiak, II. Walc, III. Polka, IV. Siciliana, V. Passepied, VI. Mazur
1954
- Tryptyk ludowy na chór i orkiestrę do słów ludowych
- I. Oryl. Andantino, II. Pieśń. Andantino, III. Oberek
- Polska uwertura na orkiestrę
- Humoreska na skrzypce i fortepian
- V Koncert skrzypcowy
- I. Deciso, II. Andante, III. Vivace
- Dwa utwory na klarnet i kwartet smyczkowy
- I. Andante, II. Vivace
1955
- Nad wodą wielką i czystą na głos i fortepian do słów Adama Mickiewicza
- Dzwon i dzwonki na głos i fortepian do słów Adama Mickiewicza
- Boli mnie głowa na głos i fortepian do słów Grażyny Bacewicz
- Sonatina na obój i fortepian
- I. Allegretto, II. Kanon. Lento, III. Allegro ma non troppo
- V Kwartet smyczkowy
- I. Moderato, II. Scherzo (Fuga): Giocoso, III Corale: Largo, IV. Variazioni: Allegro
- Sonatina na fortepian
- I. Allegro non troppo, II. Melodia: Lento, III. Oberek: Giocoso
- Partita na skrzypce i fortepian
- I. Prelude: Grave, II. Toccata: Vivace, III. Intermezzo: Andantino melancolico, IV. Rondo: Presto
- Partita na orkiestrę
- I. Prelude: Grave, II. Toccata: Vivace, III. Intermezzo: Andantino melancolico, IV. Rondo: Presto
1956
- Dziesięć etiud na fortepian
- I. Allegro non troppo, II. Vivace, III. Allegretto, IV. MM = 96, V. Andante, VI. MM = 180, VII. Giocoso, VIII. MM = 69, IX. Presto, X. Allegro
- Wesoły oberek na orkiestrę
- Sroczka na głos i fortepian do słów ludowych
1957
- Wariacje na orkiestrę
- VI Koncert skrzypcowy
- I. Allegro leggiero – Poco meno mosso, II. Largo, III. Giocoso
- W dżungli – muzyka filmowa
- Wycieczka – muzyka filmowa
1958
- II Sonata na skrzypce
- II Sonata na altówkę (transkrypcja: Stefan Kamasa)
- Muzyka na smyczki, trąbki i perkusję
- I. Allegro, II. Adagio, III. Vivace
1959
- Oberek noworoczny na orkiestrę
- Przygoda Króla Artura – opera radiowa do libretta Edwarda Fischera według legendy staroceltyckiej
- Z tych pagórków – piosenka dziecięca
- Nie-boska Komedia – muzyka teatralna
- Wiosenne przygody krasnala Hałabały – muzyka filmowa
1960
- VI Kwartet smyczkowy
- I. Andante – Vivo – Andante, II. Vivace, III. Grave, IV. MM=114
- Szklarz – piosenka dziecięca
- Gile – piosenka dziecięca
- Troilus and Cressida – muzyka teatralna
- Makbet – muzyka teatralna
- Marysia i krasnoludki – muzyka filmowa
1961
- Pensieri notturni na orkiestrę kameralną
- Sprawa – muzyka teatralna
1962
- Koncert na wielką orkiestrę
- I. Allegro, II. Largo, III. Vivo, IV. Allegro non troppo
1963
- II Koncert wiolonczelowy
- I. Allegro (fantastico), II. Adagio, III. Allegro
- Kwartet na cztery wiolonczele
- I. Narrazione, II Riflessioni
1964
- Acropolis – kantata na chór i orkiestrę do słów Stanisława Wyspiańskiego
- Esik w Ostendzie – balet do libretta Lecha Terpiłowskiego według Tadeusza Boya Żeleńskiego
1965
- Inkrustacje na róg i zespół kameralny
- I. Moderato generoso, II. Andante melancolico, III. Giocoso
- VII Koncert skrzypcowy
- I. Tempo mutabile, II. Largo, III. Allegro
- II Kwintet fortepianowy
- I. Moderato-Allegro-Molto allegro, II. Larghetto, III. Allegro giocoso
- VII Kwartet smyczkowy
- I. Allegro, II. Grave, III. Con vivezza
- Trio na obój, harfę i perkusję
- I. Moderato generoso, II. Andantino melancolico, III. Giocoso
- Mały tryptyk na fortepian
- I. MM = 72, II. MM = 104, III.MM = 116
- Musica sinfonica in tre movimenti na orkiestrę
- I. Tesi, II. Dialogo, III. Gioco
- Divertimento na orkiestre smyczkową
- I. Allegro, II. Adagio, III. Giocoso
- Balladyna – muzyka teatralna
- Mazepa – muzyka teatralna
1966
- Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę
- I. Tempo mutabile, II. Larghetto, III. Vivace
- Contradizione na orkiestrę kameralną
- I. Grave, II. Acuto
- Esquisse na organy
1967
- In una parte na orkiestrę
- Rybki na fortepian
1968
- Zaloty na chór męski do słów Adama Mickiewicza
- Koncert na altówkę
- I. Moderato, II. Andante, III. Molto allegro
- Cztery kaprysy na skrzypce
- I. Grandioso, II. MM = 88, III. MM = 112, IV. MM = 76
1969
- Pożądanie – balet do libretta Mieczysława Bibrowskiego według Le desir attrape par la queue P. Picassa (dokończony przez Bogusława Madeya)
Dzieła niedatowane
- Andante na skrzypce i fortepian (lata 30.)
- Sonatina na fortepian (lata 30.)
- I. Allegro, II. Andante, III. Vivace
- Suita na fortepian (zaginiona) (lata 30.)
- Opracowanie III cz. Odwiecznych pieśni Mieczysława Karłowicza na fortepian (Pieśń o Wszechbycie) (lata 30.)
- Sonata na fortepian (lata 40.)
- I. Allegro, II. Andante misterioso, III. Vivace
- Uwertura na orkiestrę kameralną (lata 50.)
- Suita taneczna na orkiestrę kameralną (lata 50.)
- W tempie marsza na fortepian (lata 50.)
- Dwie miniatury na fortepian (lata 50.)