Bacewicz, Grażyna. „Wywiad z Jerzyn Hordyńskim”. Życie Literackie 42 (1960).
Bacewicz, Grażyna. “…Technik ist wertvoll, denn sie gibt dem Komponisten die notwendige formal-technische Strenge; keine Inspiration bringt ohne diese Strenge ein musikalisches Werk hervor, ” W: Annaherung an sieben Komponistinnen: Mit Berichten, Interviews und Selbstarstellungen vol. 5, red. Renate Matthei and Brunhilde Sonntag, Kassel: Furore-Edition, 1988, s. 6–14.
Bacewicz, Grażyna. “Wypowiedź dla Polskiego Radia (29.06.1964).” Ruch Muzyczny 33 nr 3 (1989), s. 7–10.
Bacewicz, Grażyna. “Odpowiedź na nieznaną ankietę.” Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 4.
Bacewicz, Grażyna. „Wykład dla studentów PWSM”. Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 6.
Baird, Tadeusz. “Pamięci Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 5–6.
“List G. Bacewicz do brata Witolda z 21.03.1947.” Ruch Muzyczny 38 nr 1 (1994), s. 1.
“List G. Bacewicz do Tadeusza Ochlewskiego z 7.04.1950.” Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 7.
Lutosławski, Witold. “Pamięci Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 5.
Kisielewski, Stefan, “Rozmowa z Grażyną Bacewiczówną.” Tygodnik Powszechny no. 9 (1960), s. 5.
Umińska, Eugenia. “Pamięci Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 13 nr 7 (1969), s. 8-11.
“Z listów, wywiadów i notatek Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 41 nr 1 (1997), s. 6.
“Z notatek osobistych, listów i wypowiedzi.” Ruch Muzyczny 26 nr 4 (1982), s. 4.
Opracowania
Bacewicz, Wanda. “Desire: A Ballet by Grażyna Bacewicz.” Polish Music 8 nr 2 (1973), s. 11–12.
Bacewicz, Wanda. “Ważny jest ostateczny wynik . . .” Ruch Muzyczny 18 nr 2 (1974), s. 3–4.
Bacewicz, Wanda. “Discography of Grażyna Bacewicz.” Polish Music 24 nr 3 (1989), s. 11–12.
Bacewicz, Wanda. “Kalendarium życia i twórczości Grażyny Bacewicz”. Ruch Muzyczny 33 nr 3 (1989), s. 3–9.
Bacewicz, Wanda, Elżbieta Paszkowska. “Grażyna Bacewicz: Bibliografia i dyskografia. Wybór”. Warszawa: Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, 1989.
Bauer, Jerzy. “Sonorystyczne inklinacje w twórczości Grażyny Bacewicz.” W: Rodzeństwo Bacewiczów . Zeszyt Naukowy (24). red. Marta Szoka, Łódź: Akademia Muzyczna w Łodzi, 1996, s. 155–163.
Bauman, Jolanta. “Stylistyka Grażyny Bacewicz do roku 1956 na przykładzie jej utworów kameralnych.” W: Grażyna Bacewicz – człowiek i dzieło. Warszawa: ZKP, 1989.
Bazelak, Miłosz. „Profesor, mentor, przyjaciel – o roli Kazimierza Sikorskiego w zyciu i działalności Grażyny Bacewicz”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Bibrowski, Mieczysław. “Balet ‘Picassowski’ w Polsce.” W: Picasso w Polsce, red. M. Bibrowski, Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1979, s. 231-236.
Biegański, Krzysztof. “Jeszcze raz o ‘VI Kwartecie’ Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 4 nr 21 (1960), s. 7.
Bolesławska-Lewandowska, Beata, „Muzyka czasów terroru? Okupacyjne uwertury orkiestrowe Grażyny Bacewicz i Andrzeja Panufnika”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Briel, Grażyna. Thematisches Verzeichnis der Werke von Grażyna Bacewicz: Mit einem biographischen Essay. Aachen: Shaker, 2001.
Chomiński, Józef M. “’Koncert na orkiestrę smyczkową’ Grażyny Bacewicz.” Muzyka 5/6 (1955), s. 20ff.
Cisowska, Barbara. “‘Pożądanie’ – ostatnie dzieło Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 13 (1973), s. 3–5.
“Composer’s Workshop – Grażyna Bacewicz.” Polish Music 1 nr 1 (1966).
Dankowska, Jadwiga. “Grażyna Bacewicz – twórca i dzieło.” Ruch Muzyczny 33 nr 6 (1989), s. 7–8.
Daunoravičiené, G. „Analityczna dygresja na temat 'VII Kwartetu smyczkowego’ Grażyny Bacewicz”. W: Materiały z VII Polsko-Litewskiej Sesji Muzykologicznej, Wilno 1994 (na prawach rękopisu).
red. Droba Krzysztof, W kręgu muzyki litewskiej: Rozprawy, szkice i materiały. Kraków: AM, 1997.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Grażyna Bacewicz: Neoklasyk?” Ruch Muzyczny 33 nr 3 (1989), s. 3–6.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Musical wisdom and a noble craft.” Polish Music 24 nr 3 (1989), s. 3–10.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Folkloryzm w twórczości Grażyny Bacewicz: Inspiracja czy konwencja?” W: Inspiracje w muzyce XX wieku: Filozoficzno-literackie, religijne, folklorem. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Muzykologicznej. Warszawa: ZKP, 1993, s. 202–218.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Formacja kulturowa rodziny Bacewiczów.” W: Rodzeństwo Bacewiczów. red. Marta Szoka, Zeszyt Naukowy 24. Łódź: AM, 1996, s. 23–34.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Twórczość Grażyny Bacewicz i Vytautasa Baceviciusa – Głos z Litwy.” W: W kręgu muzyki litewskiej: Rozprawy, szkice i materiały. red. Krzysztof Droba, Kraków: AM, 1997, s. 226–231.
Gąsiorowska, Małgorzata. “Stylistyka twórczości Grażyny Bacewicz po 1956 roku.” W: O Grażynie Bacewicz. red. M. Gąsiorowska, Poznań: Brevis, 1998, s. 77–87.
Gąsiorowska, Małgorzata. „Inspiracje orientalne. Od Szymanowskiego do Bacewiczówny”. W: Muzyka i liryka (10), Dokumentacja Międzynarodowego Sympozjum „Pieśń polska – rekonesans”, red. M. Tomaszewski. Kraków: AM, 2002, s. 271-290.
Gąsiorowska Małgorzata. „Kilka uwag o folkloryzmie na przykładzie IV Kwartetu smyczkowego Grażyny Bacewicz”. W: Księga Jubileuszowa Mieczysława Tomaszewskiego: kompozycje i teksty wręczone Mieczysławowi Tomaszewskiemu w 60-lecie urodzin 9 grudnia 1981 roku, red. Teresa Malecka. Kraków: AM, 1984, s. 41–55.
Gąsiorowska, Małgorzata. „Dwoje na huśtawce (neoklasycyzmu): Bacewicz – Kisielewski”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Gorczycka, Monika. “Pensieri notturni.” Ruch Muzyczny 5 nr 21 (1961), s. 9.
Greive, Tyrone. “Grażyna Bacewicz’s String Teaching Repertoire.” American String Teacher 47 no. 4 (1997), s. 67–73.
Gudavičiuté, J. „Grażyna Bacewicz w Kownie.” W: Materiały z VII Polsko-Litewskiej Sesji Muzykologicznej, Wilno 1994 (na prawach rękopisu).
Harley, Maria Anna. [Maja Trochimczyk]. “Bacewicz, Picasso, and the Making of Desire.” Journal of Musicological Research 16 no. 4 (1997), s. 1–39.
Helman, Alicja. “Problem stylizacji muzyki dawnej w ‘Sonacie da camera’ Grażyny Bacewicz.” Studia Muzykologiczne 5 (1956), s. 367ff.
Kański, Józef. “II Koncert wiolonczelowy G. Bacewicz.” Ruch Muzyczny 7 nr 22 (1963).
Kański, Józef. “Ostatnie dzieło Grażyny Bacewicz.” Trybuna Ludu (29 marca 1973).
Kisielewski, Stefan. “‘Musica sinfonica’ Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 9 nr 17 (1965), s, 7.
Kisielewski, Stefan. “Grażyna Bacewicz: 1913[sic]-1969.” Polish Music 10 nr 2 (1975), s. 11.
Kisielewski, Stefan. Grażyna Bacewicz i jej czasy. Kraków: PWM, 1963.
Kowalska-Zając, Ewa. „Modyfikacje tradycji gatunkowej w kwartetach smyczkowych Grażyny Bacewicz”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Kowalski, Teodor. “‘Muzyka na smyczki, trąbki i perkusję’ Grażyny Bacewicz: Charakterystyka kształtowania formalnego.” Zeszyty Naukowe 10. Gdańsk: PWSM, 1971, s. 60–76.
Królak-Radziejewska, M. „’Divertimento’ Grażyny Bacewicz: geneza i koncepcja”. W: Dzieło muzyczne i jego archetyp, red. Anna Nowak. Bydgoszcz: AM, 2006, s. 135–141.
LePage, Jane Weiner. “Grażyna Bacewicz: Composer, Virtuoso Violinist, Pianist.” W: Women Composers, Conductors, and Musicians of the Twentieth Century: Selected Biographies, vol. 3. Metuchen, N.J.: Scarecrow, 1988, s. 11-17.
Lindstedt, Iwona. „Sonorystyczny neoklasycyzm Grażyny Bacewicz”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Lück, Hartmut. “Grażyna Bacewicz.” Neuland Ansaetze zur Musik der Gegenwart 4 (1983-84), s. 111–127.
Łobaczewska, Stefania. “’IV Sonata’ na fortepian i skrzypce Grażyny Bacewiczówny.” Muzyka 11 (1951), s. 22ff.
Maciejewski, Bogusław M. “Grażyna Bacewicz.” W: B. Maciejewski, Twelve Polish Composers. London: Allegro Press, 1976.
Malawski, Artur. “’Uwertura’ Bacewiczówny.” Ruch Muzyczny nr 17 (1947), s. 17–19.
Marek, Tadeusz. “Grażyna Bacewicz.” Polish Music 4 nr 1 (1969), s. 3–8.
Markiewicz, Leon, Barbara Zakrzewska-Nikiporczyk. “O niektorych cechach ‘Muzyki na smyczki, trąbki i perkusję’ Grażyny Bacewicz.” W: O Grażynie Bacewicz. Poznań: Brevis, 1998, s. 71–76.
Narbutiene, Ona. “Rodzina Bacewiczów na Litwie.” W: Rodzeństwo Bacewiczów: Zeszyt Naukowy 24, red. Marta Szoka. Łódź: AM, 1996, s. 161–173.
Nowak, Anna. “Pieśni solowe Grażyny Bacewicz.” W: O Grażynie Bacewicz. Poznań: Brevis, 1998, s. 118–135.
Nowak, Anna. „Estetyczne antynomie w muzyce Grażyny Bacewicz z perspektywy badaczy i świadków życia artystycznego kompozytorki”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Pacewicz, Izabela. “Kwartety smyczkowe Grażyny Bacewicz.” W: O Grażynie Bacewicz. Poznań: Brevis, 1998, s. 136–156.
Plaut, Linda Burian. “Musical Profile: Grażyna Bacewicz.” Women of Note: Quarterly 2 no. 3 (August 1994), s. 1, 3–5.
Rosen, Judith. “Grażyna Bacewicz: Evolution of a Composer.” W: The Musical Woman: An International Perspective, red. Judith Lang Zaimont, Catherine Overhause & Jane Gottlieb, Westport: Greenwood Press, 1984, s. 105–117.
Renat. Maryla. „Kwintety fortepianowe Grażyny Bacewicz: analiza porównawcza”. W: Muzyka fortepianowa: XIII. Międzynarodowa Sesja Naukowa, red. J. Krassowski. Gdańsk: AM, 2004, s. 225–239.
Rosen, Judith. Grażyna Bacewicz: Her Life and Works. Polish Music History Series, vol. 2. Los Angeles: Friends of Polish Music [University of Southern California], 1984.
Schaeffer, Bogusław. “Bacewicz, Grażyna.” W: The New Grove Dictionary of Music and Musicians, vol. 7, ed. Stanley Sadie. London: McMillan, 1980, s. 772–774.
Schiller, Henryk. “Ze studiów nad muzyką Grażyny Bacewicz.” Muzyka 9 no. 3/4 (1964), s. 3ff.
Shafer, Sharon Geurtin. The Contribution of Grażyna Bacewicz (1909-1969) to Polish Music. Lewiston/Queenston/Lampeter: Edwin Mellen Press, 1992.
Specjał, M. „Twórczość skrzypcowa Grażyny Bacewicz w repertuarze Filharmonii Narodowej”. W: W kręgu muzyki i myśli humanistycznej (8), red. M. Demska-Trębacz. Warszawa: AM, 2000, s. 177–191.
red. Stanilewicz-Kamionka, Maria, “Fitelberg do Bacewiczówny.” Ruch Muzyczny 28 nr 2 (1984), s. 5–6; 28 nr 3 (1984), s. 24–26.
Swiercz, Teresa. “Problemy rytmu w ’10 etiudach na fortepian’ Grażyny Bacewicz.” W: Prace specjalne: Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna w Gdańsku 10. Gdańsk: PWSM, 1976, s. 221–237.
Swolkień, Henryk. “III koncert skrzypcowy Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny nr 11/12 (1949).
Szczurko, Elżbieta. „Język muzyczny ’10 Etiud fortepianowych’ Grażyny Bacewicz”. W: Język – system – styl – forma” (2, 3), red. F. Woźniak, A. Nowak. Bydgoszcz: AM, 1998, s. 25–31.
Tarnawczyk, Tomasz. „Symfonie Grażyny Bacewicz na tle sytuacji społeczno-politycznej w powojennej Polsce”. W: Grażyna Bacewicz. Konteksty życia i twórczości, red. Marta Szoka, Łódź: AM, 2016.
Thomas, Adrian. Grażyna Bacewicz: Chamber and Orchestral Music. Polish Music History Series, vol. 3. Los Angeles: Friends of Polish Music [University of Southern California], 1985.
Thomas, Adrian. “Commentary on Bacewicz’s Second Piano Sonata (1953).” W: Historical Anthology of Music by Women, red. James R. Briscoe. Bloomington: Indiana University Press, 1987, s. 296–298.
Thomas, Adrian. “Self-Quotation in the Music of Grażyna Bacewicz.” W: Grażyna Bacewicz — człowiek i dzieło. Materiały sesji ZKP, Warszawa: ZKP 1989.
Thomas Adrian. “Pivotal Bacewicz: Some Aspects of the Nature and Function of her Lyrical Impulse.” W: red. Marta Szoka, Rodzeństwo Bacewiczów. Zeszyt Naukowy 24. Łódź: Akademia Muzyczna w Łodzi, 1996, s. 101–115.
Thomas, Adrian. “Bacewicz.” W: The New Grove Dictionary of Music and Musicians II. Stanley Sadie, ed. London: McMillan, 2000.
Wittig, Steffen. “Aspekte der Klangfarbe in den Werken der letzten Schaffensperiode Grażyna Bacewiczs (1960–69).” [Aspects of tone color in the last creative period of G. Bacewicz]. W: red. Marta Szoka, Rodzeństwo Bacewiczów. Zeszyt Naukowy 24. Łódź: AM, 1996, s. 117–153.
Wittig, Steffen. “Die Kompositionstechnik der letzten Schaffensperiode Grażyna Bacewiczs (1960–1969).” W: Jeder nach seiner Fasson: Musikalische Neuansatze heute. Saarbrucken: Pfau, 1997, s. 65–104.
Wittig, Steffen. “Hohen und Tiefen: Die Kompositionstechnik der letzten Schaffensperiode Grażyna Bacewiczs von 1960 bis 1969.” MusikTexte: Zeitschrift fur Neue Musik nr 71 (1997), s. 15–26.
Wood, Elizabeth. “Grażyna Bacewicz (1909–69): Form, Syntax, Style.” W: The Musical Woman: An International Perspective 1984, red. Judith Lang Zaimont, Catherine Overhause & Jane Gottlieb,Westport: Greenwood Press, 1984, s. 118–127.
Woźniak Jolanta. „Melika kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz: analizy statystyczne”. W: Warsztat polskich kompozytorów: kwartet smyczkowy w polskiej muzyce współczesnej, red. Józef Rychlik, Kraków: PWSM, 1976, s. 47–65.
Zieliński, Tadeusz. “VI Kwartet Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 4 nr 18 (1960), s. 6.
Zieliński, Tadeusz. “Walor szlachetnego rzemiosła (o twórczości G. Bacewicz).” Ruch Muzyczny 5 nr 8 (1961), s. 1.
Zieliński, Tadeusz. “Ostatnie utwory Grażyny Bacewicz.” Ruch Muzyczny 12 (1972), s. 3–6.
Zieliński, Tadeusz. “Pożądanie.” Ruch Muzyczny 33 nr 3 (1989), s. 11–14.